System Informacji Oświatowej

Nr szybkiej informacji: 
333
Adresat: 
Dyrektorzy
Informacja o wydarzeniu: 

SZANOWNI PAŃSTWO DYREKTORZY PRZEDSZKOLI, SZKÓŁ PODSTAWOWYCH, GIMNAZJÓW, SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH

 

Ośrodek Zarządzania w Edukacji serdecznie zaprasza na spotkanie z przedstawicielem firmy Oficyna MM Wydawnictwo Prawnicze sp. z o.o. Sp. k. na temat Systemu Informacji Oświatowej.

Podczas spotkania uczestnicy poznają odpowiedzi m.in. na następujące pytania:

  1. Co się składa na system informacji oświatowej?
  2. Co jest „nie tak” z „nowym sio”?
  3. Czy należy czynić tak, jak program działa, czy tak, jak prawo stanowi?
  4. Co jest celem istnienia i funkcjonowania sio w szczególności w zawężeniu do stosowania aplikacji „nowego sio”?
  5. Jakie są działania MEN (CIE oraz innych podmiotów) w promowaniu konieczności obsługi „nowego sio”?
  6. Jakie są najważniejsze prawne obowiązki trudne do wypełnienia w odniesieniu do terminów wskazanych np. w ustawie w ramach obsługi „nowego sio”? …i co z tego wynika?
  7. Jakie dane są gromadzone w „nowym sio” i jakie są tego konsekwencje?
  8. Czy jest realizowana w „nowym sio” prawem określona zasada  „7 dni”?
  9. Jakie są działania innych podmiotów (GIODO, NIK, RPO, media…) w odniesieniu do „nowego sio”?
  10. Jak dochodzi do naruszenia prawa w odniesieniu do gromadzenia „danych identyfikacyjnych”? Jak się tego naruszenia ustrzec?
  11. Jak rozumieć przepisy sankcjonujące?
  12. Jak może dojść do naruszenia prawa w związku ze zgodą na pozyskanie danych? Jak się tego naruszenia ustrzec?
  13. Czy można w „nowym sio” gromadzić dane dotyczące „nieobecności”?
  14. Dlaczego ważne są procedury realizacji kontaktu z pomocą techniczną? Dlaczego najważniejszą procedurą pomocniczą jest procedura odzyskania bazy danych?
  15. Jak realizować procedurę archiwizacji bazy danych?
  16. Dlaczego upoważnienia dotyczące dostępu do lokalnej bazy danych mogą być niezgodne z prawem? Jak to sprawdzić? Jak to „naprawić”?
  17. Jaka jest przyszłość „nowego sio”?

Spotkanie odbędzie się 21 maja 2015 r. w godz. 10.00-14.00 w siedzibie ŁCDNiKP ul. Kopcińskiego 29 sala 310.

Zainteresowanych Państwa uprzejmie prosimy o przesłanie Karty Zgłoszenia do 18 maja  2015 r. faxem lub pocztą na adres ŁCDNiKP lub doręczenie osobiście do sekretariatu
(pokój 209).  

Koszt udziału w spotkaniu: 120-, zł.

Liczba miejsc ograniczona. O zakwalifikowaniu decyduje kolejność zgłoszeń.

 

Opracowała:

Elżbieta Kolczyńska

Organizator: 
Elżbieta Kolczyńska
Pokaż więcej
strzałka w dół